Danske Bank får nye omdømme-tæsk
Foto: PR
Finans Af
Danmarks største bank, Danske Bank, tager et nyt image-dyk. Rådgivningsvirksomheden Loyalty Group har lavet en ny rundspørge blandt 3900 bankkunder, og her står det klart, at storbanken fortsat modarbejdes af mistillid blandt kunderne. Faktisk er bankens image dårligere, end det var i den samme undersøgelse i 2012.

Det skriver Berlingske i dagens avis. 

Mere end hver fjerde af Danske Banks egne kunder overvejer ifølge undersøgelsen endvidere at skifte bank. Det er den højeste andel blandt alle bankerne i undersøgelsen. Arbejdernes Landsbank og Lån og Spar Bank ligger i den modsatte ende, med 8 pct. kunder, der overvejer at skifte.

Ny direktør uden synlig effekt

Mange af de episoder, der har været med til at trække Danske Banks image ned, har været forbundet med den tidligere topchef Eivind Kolding i den offentlige bevidsthed. Derfor mener mange iagttagere, at Danske Bank håbede at kunne gøre sig fri at noget uønsket bagage, da man tidligere på efteråret skiftede Kolding ud med Thomas Borgen. 

Men kunderne opfatter altså stadig banken som en, man simpelthen bør skæve misbilligende til, mener bankanalytiker fra Jyske Bank, Christian Hede. Det er den gængse opfattelse, at man bør være sur på Danske Bank.

"Det illustrerer jo meget godt det, der lader til at være Danske Banks problem her og nu på privatkundesiden: At de er upopulære, og mange af deres kunder opfatter det, som om de har en bank, de bør være utilfredse med," siger Christian Hede til Berlingske.

Forsiden lige nu


Børsen anbefaler



Cxense Display