Danske Bank sætter spot på betaling med mobiltelefon
Danske Banks funktion til betaling med smartphones, Mobilepay, er populær
Foto: Colourbox
Finans Af
Betalingsformen Mobilepay er så stor en succes for Danske Bank, at der i dag lanceres nye funktioner.

Ifølge en pressemeddelelse fra banken besøger over 5 mio. kunder dagligt mobilbanken, og det har fået banken til at kigge på, hvordan ydelsen styrkes.

"På vores Facebook-side har vi spurgt brugerne af Mobilepay, hvordan vi gør app'en endnu bedre. Det har vi fået mange gode bud på, og med de nye tiltag indfrier vi nu nogle af de mest efterspurgte ønsker," siger Jesper Nielsen, chef for forretningsudvikling, Danske Bank Personal Banking.

Tiltaget har blandt andet ført til, at stort set alle smartphones kan bruge app'en, beløbsgrænsen hæves, så der dagligt kan sendes op til 1500 kr., samt funktionen "del regningen" er blevet tilført. 

"Den nye funktion gør det endnu nemmere at dele regningen, når du for eksempel sidder på en café med vennerne. Du skal blot indtaste det beløb, regningen lyder på. Derefter vælger du kontakterne i din telefonbog, som du vil dele regningen med. Og så gør mobilen faktisk resten af regnearbejdet, mens du i aktivitetslisten løbende kan følge med i, hvem der har betalt," siger Jesper Nielsen.

Mobilepay blev lanceret i maj og siden da har 500.000 danskere downloadet app'en. Seks ud af ti brugere er kunder i andre banker end Danske Bank.

Det kræver en fødselsattest med over 15 år på bagen, en smartphone, et danske mobilnummer, betalingskort og bankkonto for at komme i gang.

Forsiden lige nu


Børsen anbefaler