Nykredit kritiseres for svar på kundeklager om biddragssatser
Foto: Scanpix
Finans Af
Forbrugerrådet er kritisk over for Nykredits datterselskab Totalkredits svar på klager over højere bidragssatser. Årsagerne til prisstigningerne er uklare for forbrugerne.

Det skriver Berlinske Business.

Sidste år øgede Nykredit bidragssatserne, hvilket fik en række kunder til at klage. Datterselskabet Totalkredit besvarede klagerne med breve. Forbrugerrådet mener ikke, at brevene fyldestgørende forklarede årsagerne.

- Nykredit sætter en regning op til kunderne på baggrund af formodninger. Brevet er ikke præcist nok. Hvordan skal man som kunde kunne forholde sig til de her ting. Hvis der er nogen kunder, som vil over i Nykredit, ved de så, om der er en regning på vej på grund af kapitalkravene, eller om den er betalt, lyder det fra Morten Bruun Pedersen, der er seniorøkonom i Forbrugerrådet Tænk, overfor Berlingske Business.

Morten Bruun Pedersen opfordrer regeringen til at stramme op på kravene til begrundelserne for bankernes forhøjelser af bidragssatserne.

/ritzau/FINANS

Læs også



Anbefalet



Kun for Premium-kunder

NYHEDSBREV FRA BØRSEN FINANS

Børsen Finans udsender to daglige nyhedsbreve morgen og eftermiddag.
Tilmeld dig her.

Seneste fra Børsen Finans